Καθεστωτική Δημοκρατία.
Αν οι εκλογές μπορούσαν να αλλάξουν κάτι, θα ήταν παράνομες, γράφει ο τοίχος.
Και δεν έχει άδικο.
Τα νέα ήρθαν από τους Financial Times. (Αν θέλεις να μάθεις τι γίνεται στην χώρα σου, διάβαζε ξένο Τύπο)
Η εφημερίδα είπε πολλά, για την πιο σκοτεινή νύχτα της πρόσφατης Ελληνικής Ιστορίας.
Έγιναν γνωστά πολλά για το πραξικόπημα των Καννών.
Μάθαμε πότε το πιόνι θυσιάζεται για τον Βασιλιά, μάθαμε την αξία του αξιωματικού και του πύργου.
Μάθαμε πως, Ροκέ επιτρέπεται ακόμα και μετά το Σαχ.
Μάθαμε τον τρόπο που η Δημοκρατία γίνεται όχημα υποδούλωσης.
Μάθαμε πως την Προεδρία της ΕΕ ασκεί ο εκάστοτε Πρόεδρος των ΗΠΑ.
Κατανοήσαμε πως της ΕΕ ηγείται μια χώρα, υπόδουλη στις ΗΠΑ που υπακούει σε ένα Σύνταγμα που έχει συνταχθεί από τους νικητές του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.
Μάθαμε λίγα ακόμα για την δύναμη των τραπεζών και πως μπορούν να χρησιμοποιούν τον αέρα που ονομάζεται SDR. (Special Drawing Rights)
Καταλάβαμε ακόμα λίγα για τον τρόπο που το πολιτικό σύστημα λειτουργεί στην χώρα.
Και δεν αναφέρομαι στον κλεμμένο από το Βυζάντιο τρόπο που η Αυτού Εξοχότητα Του, ο Βενιζέλος καθάρισε τον GAP.
Αναφέρομαι στο πως έγινε μέσα σε λίγες ώρες οι πάντες, πολιτικό σύστημα και ΜΜΕ, να αποτάσσουν μετά βδελυγμίας τον Σατανά που στην περίπτωσή μας ήταν το δημοψήφισμα που προσπάθησε να προτείνει ο GAP.
Και ας γίνει ξεκάθαρο. Η πρόταση GAPγια δημοψήφισμα δεν έχει να κάνει σε τίποτε με την Δημοκρατία ή τον σεβασμό της γνώμης των πολιτών.
Το δημοψήφισμα προτάθηκε σε μια εποχή που ο τότε Πρωθυπουργός της χώρας βαλλόταν πανταχόθεν.
Ήταν το σωσίβιο που θα του ξανάδινε την εξουσία, θα μετέτρεπε ένα μέρος του λαού σε συνεργό του και θα έπαιρνε συγχωροχάρτι για ότι είχε κάνει στην χώρα μέχρι τότε.
Αναφέρομαι, επίσης, στην ανακούφιση που ένοιωσε ο ελληνικός λαός όταν προτάθηκε η χώρα να αφεθεί στα στιβαρά χέρια του κ. Παπαδήμου.
Με παρόμοιο τρόπο ανάσαναν και οι Ιταλοί όταν καθαίρεσαν τον τρελαμένο με τον ποδόγυρο πρωθυπουργό τους, και στην θέση του τοποθέτησαν τον εκλεκτό της Goldman Sachs, Μάριο Μόντι, τον super-Mario για τα ΜΜΕ.
Εμείς μετά ψηφίσαμε τον κ. Σαμαρά.
Ήταν η λευκή πετσέτα που ρίξαμε στο τραπεζικό σύστημα.
Βαθειά μέσα μας το ξέραμε, το νοιώθαμε,
Δεν τολμούσαμε όμως να τα ομολογήσουμε ούτε στον εαυτό μας.
Η Δημοκρατία μας πρόδωσε. Το Σύνταγμα μας άφησε απροστάτευτους.
Δεν υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες που η ενεργοποίησή τους να απέτρεπε το κακό.
Δεν υπήρχαν οι ασφαλιστικές δικλείδες για να μας προστατέψουν ακόμα και στην ανοησία μας.
Το άρθρο 120.4 αδρανοποιήθηκε.
Το σύστημα που ονομάζεται Δημοκρατία, (έστω και Δυτικού Τύπου), υπέστη συντριπτική ήττα και μάλιστα παγκοσμίως, από το σύστημα που ονομάζεται τραπεζική διακυβέρνηση.
Και η αιτία της ήττας δεν είναι ο άνθρωπος ή η διαφθορά.
Αιτία της ήττας είναι η δομή της Δημοκρατίας.
Συνέχισε, και δεν αντικατέστησε, την Ενός Ανδρός Αρχή της Μεσαιωνικής και Αρχαίας Ιστορίας του ανθρώπου.
Άφησε να αλωθεί από οικονομικά συστήματα, (καπιταλισμός, κομμουνισμός, σοσιαλισμός) αφήνοντας τον Άνθρωπο έρμαιο στις ορέξεις των Ισχυρών, με τον ίδιο τρόπο που αυτοκράτορες και φεουδάρχες καταδυνάστευαν τους Αρχαίους.
Το παρόν blogείχε προτείνει (μου φαίνεται σαν να έχουν περάσει αιώνες από τότε) την αλλαγή του πολιτεύματος.
Αλλαγή στον τρόπο εκλογής των κυβερνώντων χωρίς να επηρεάζεται η λειτουργία τους, από οικονομικά συστήματα.
Στα χρόνια που η Δημοκρατία έγινε το κυρίαρχο πολίτευμα, τουλάχιστον στην Δύση, απέτυχε να προτείνει τον «ειδικό», δεν μπόρεσε να μετατρέψει τους κυβερνώντες σε φιλοσόφους αλλά ούτε και να δημιουργήσει πολίτες.
Μεταλλάχτηκε κάποιες φορές σε οχλοκρατία και κάποιες άλλες σε ολιγαρχία των θηρίων.
Ο Ανθρωπισμός που θα έπρεπε να την διακρίνει υπήρξε μόνο στα χαρτιά και στις υποσχέσεις των λαοπλάνων.
Ζητώ και ψάχνω λοιπόν ένα σύστημα στο οποίο ο άρχοντας δεν θα λογοδοτεί στον πολίτη αλλά σε ένα όργανο του πολιτεύματος επιφορτισμένο με αυτήν την δουλειά.
Ζητώ και ψάχνω έναν τρόπο διακυβέρνησης χωρίς εξέδρες, μεγάφωνα, πλαστικές σημαίες και υποσχέσεις.
Ζητώ και ψάχνω έναν τρόπο διακυβέρνησης που δεν θα χωρίζει τους πολίτες με γνώμονα το τι πιστεύουν.
Ζητώ ένα πολίτευμα που δεν θα μου υπόσχεται παράδεισο μετά θάνατον.
Έχω την Εκκλησία για αυτό και μάλλον κάνει καλά την δουλειά της.
Posted on 14/05/2014, in πολιτικά, Ανθρώπινα δικαιώματα and tagged πραξικόπημα των Καννών, Καθεστωτική Δημοκρατία. Bookmark the permalink. 5 Σχόλια.
HeadWaiter
Πρώτο μέρος:
Ως μικρή εισαγωγή σημειώνω πως οι προτάσεις (ιδίως οι πολιτικές, πόσω μάλλον όταν αυτές παρουσιάζονται ως θεμελιώδη στοιχεία της πολιτειακής οργάνωσης) δεν έχουν καμία δυναμική και εκμηδενίζεται το περιεχόμενό τους, αν δεν έχουν εξασφαλισθεί εκ των προτέρων οι διαδικασίες πιθανής μετατροπής τους σε αποφάσεις και ακολούθως οι διαδικασίες νομιμοποίησης και εφαρμογής τους.
Θεωρώ σκόπιμο – με την ευκαιρία – να διευκρινίσω πως σε ένα κείμενο σαν αυτό που έστειλα, οι βιβλιογραφικές αναφορές δεν παρατίθενται για να αποκτήσει κύρος το κείμενο, αλλά για να επισημανθεί η ευρύτητα του νοήματός του. Η εντιμότητα και η κοινωνική ηθική οριοθετούν το καθήκον του συντάκτη του κειμένου στην υποχρέωσή του να μην παρουσιάζει ως αποτέλεσμα δικών του ενεργειών (πράξεων, λόγων, κειμένων κ.λπ.) ό,τι έχουν κάνει, γράψει ή έχουν πει άλλοι πιο πριν για το ίδιο ή σχετικό θέμα. Η επίμοχθη άσκηση και η κατάλληλη μελέτη συμβάλλουν ώστε το κείμενο σ’ αυτήν την περίπτωση να παρουσιάζεται ως ενιαίο σύνολο και όχι ως ‘ποικιλία’ παραθεμάτων…Είναι άλλου είδους τα κείμενα για τα οποία απαιτείται βιβλιογραφία (και όχι βιβλιογραφικές αναφορές) ώστε αυτά να θεωρούνται έγκυρα.
Δεύτερο μέρος:
Μπορείς ελεύθερα να αναρτήσεις το κείμενό μου ως «αυτόνομο post» (δεν γνώριζα ότι χρειαζόταν η συναίνεσή μου γι’ αυτό).
Τρίτο μέρος:
Γράφεις:
1. «Αυτό που με προβλημάτισε περισσότερο διαβάζοντας τα όσα γράφεις- γράφετε είναι η εμμονή με την Εξουσία. Εγώ δεν θέλω κομμάτι από την Εξουσία,…»
Ποιος θέλει «κομμάτι από την Εξουσία»; Αν εννοείς εμένα, τότε έγινε κάποια ‘εγκληματική’ παρανόηση…
2. «… έχω άλλα σπουδαιότερα να κάνω. Θέλω να ερωτευτώ, να ζήσω, να ταξιδέψω.»
Αυτό μπορείς να το εντάξεις στα περί «ευ πράττειν» και «ηδέως» «και ευ ζην», όπως αυτά εννοούνται στον Επίλογο του κειμένου μου.
3. «γράφεις-γράφετε», «Ξέρετε», «αναφέρεστε».
Ο πληθυντικός αυτός είναι πληθυντικός ευγενείας ή μήπως νομίζεις ότι το κείμενο που έστειλα συντάχθηκε από πολλά πρόσωπα ή από κάποια κλειστή ομάδα με αρχηγό τον Άρη της Τελικής Σημείωσης του κειμένου; (Ο Άρης είναι ο σκύλος της στάνης και η Δάφνη η σκύλα της απέναντι στάνης!)
4. «Με προβλημάτισε […] δεν είναι διαπραγματεύσιμη.»
Στην δημοκρατία (όπως αυτή ορίζεται από την Εκκλησία του Δήμου) οι «18 λέξεις» αποτελούν έκφραση της απόλυτης ελευθερίας. (Περισσότερα κάποια άλλη φορά – ίσως)
Ευδαιμονοίης!
taxus baccata
To wordpress αρνείται πεισματικά να αναρτήσει με τον σωστό τρόπο τα δύο κομμάτια του άρθρου,
Ζητώ συγνώμη για αυτό.
Ομολογώ ότι δεν περίμενα τόσο μακροσκελές κείμενο.
Μάλιστα κάποια στιγμή, με την άδειά σου, θα το αναρτήσω ως αυτόνομο post.
Θα μου επιτρέψεις όμως να μην το αφήσω ασχολίαστο.
Θα χρησιμοποιήσω μόνο μια παραπομπή και αυτή θα είναι όχι από κάποιον διάσημο αλλά από δικιές μου σκέψεις.
Αυτό που με προβλημάτησε περισσότερο διαβάζοντας τα όσα γράφεις- γράφετε είναι η εμμονή με την Εξουσία.
Εγώ δεν θέλω κομμάτι από την Εξουσία, έχω άλλα σπουδαιότερα να κάνω.
Θέλω να ερωτευτώ, να ζήσω, να ταξιδέψω.
Και σε τελική ανάλυση, τα πράγματα σήμερα έχουν γίνει πολύ πολύπλοκα.
Θα μου πάρει τεράστιο κομμάτι της ζωής μου για να μπορέσω να καταλάβω, ώστε να πάρω την σωστή απόφαση, την πολυπλοκότητα των όσων συμβαίνουν σήμερα.
Για αυτό προτείνω αυτό: http://toufekiastoskotadi.blogspot.gr/p/blog-page_20.html
Ξέρετε μου αρέσει το ποδόσφαιρο και χαίρωμαι όταν βλέπω ομάδες να παίζουν όμορφα, χωρίς να είναι διασημος ο προπονητής ή ο ιδιοκτήτης τους.
Πρωταγωνιστές να είναι οι παίχτες.
Προπονητής και ιδιοκτήτης έδωσαν τις οδηγίες και μένουν στο παρασκήνιο.
Πρωταγωνιστή και εδώ θέλω τον λαό, για να ζήσει, όχι αυτόν που κυβερνά.
Και κάτι τελευταίο.
Με προβλημάτησε αυτή η παράγραφος:
«Αν ένα πρόσωπο ή μία ορισμένη μειοψηφία (του γενικότερου συνόλου ή μέρους του) που δεν ψήφισε μία απόφαση επιθυμεί να μην συμμορφωθεί με την απόφαση αυτή μπορεί να το κάνει εφ’ όσον πάψει να είναι μέλος του μερικού ή του γενικότερου συνόλου που πήρε την εν λόγω απόφαση και εφ’ όσον η πράξη αυτή του προσώπου ή της μειοψηφίας δεν στέκεται εμπόδιο στην εφαρμογή της απόφασης»
Φυσικά και δεν αναφέρεστε σε περίοδο πολέμου.
Αν αναφέρεστε σε περίοδο ειρήνης οι τελευταίες 18 λέξεις έχουν κάτι που με «ενοχλεί».
Μου στερούν την ελευθερία μου.
Και συγνώμη αλλά για μένα αυτή, η ελευθερία δεν είναι διαπραγματεύσιμη.
(Συνέχεια από το πρπηγούμενο)
[«In Greece, notwithstanding the defects of democracy, human nature ran a more brilliant career than it has ever done in any other age or country» (Mill, 1820)]
της λειτουργίας της ΕτΔ, της Βουλής και των Δικαστηρίων στην αρχαία Αθήνα (6ος, 5ος, 4ος αιώνας π. Χ.)
[ «What do I mean by politics? I go back first of all to the Greek meaning of politics. I’m not talking of statecraft; statecraft is operating as a party within the state with the view toward having control of the state. When I use the word politics, I go back to the original Hellenic meaning of the word polis, the Athenian polis. I beg people not to remind me of what I already know; it was patriarchal; it was militaristic; it included a slave society… When I talk of politics in the Athenian sense, I talk of the best features, the fact that citizens participated in a face to face democracy in Athens, made decisions, had a militia system, insofar as they were involved in anything military, brought their own arms and had a system of rotation» (Bookchin, 1985),
«Συζητάμε αν η δουλεία ήταν αναγκαία και ικανή συνθήκη για να υπάρξει δημοκρατία (στην αρχαία Αθήνα, σ.σ.) Η ιστορία δείχνει ότι δεν ήταν καν ικανή συνθήκη» (Καστοριάδης, 1986:16)].
Εκτεταμένη αναφορά για το θέμα κάνει και ο Jones (Jones: 10-20).
γ) [ «Διό παρ’ ενίοις νόμος εστί τους γειτνιώντας τοις ομόροις μη συμμετέχειν βουλής των προς αυτούς πολέμων, ως διά το ίδιον ουκ αν δυναμένους βουλεύσασθαι καλώς (υπογρ. δική μου, σ.σ.)» (Αριστοτέλης, Πολιτικά 1330a 21-24). Για ερμηνεία ίδετε Καστοριάδης, 1995:194-195].
5.1. Οι θρασύδειλοι εγχώριοι νεόκοποι «μπροστάρηδες» της άλογης αγέλης, της μαζικής υστερίας και της φασιστικής πολιτικής ορθότητας. Οι αυτοχρισμένοι ερμηνευτές της θέλησης του ‘λαού’, οι οπαδοί της «άμεσης δημοκρατίας»…
Ως οπαδοί (δια της ‘δημοκρατικής’ μεθόδου της επιφοιτήσεως των ‘αγίων’ «συγκεντρώσεων-λαοθαλασσών», των «πλατειών» και των εξ ίσου ‘αγίων’ «δημοσκοπήσεων») έχουν «βγάλει» ήδη τις αποφάσεις μόνοι τους και το μόνο που απομένει είναι να εφαρμοσθεί η «άμεση δημοκρατία» τους για να τις επικυρώσει.
5.2. Ο – κυριολεκτικώς και μεταφορικώς – δολοφονικός λαϊκισμός και καιροσκοπισμός.
Εκφράζει το βάναυσο και αγροίκο «α, ρε μια κατοχή που σας χρειάζεται για να καταλάβετε τι θα πει πείνα…». Ο προσωποποιημένος σαδομαζοχισμός αποφαίνεται ότι η «κρίση» έχει και τα «θετικά» της και πως η πείνα και η ανεργία θα φέρουν την «αλλαγή» και την «επανάσταση» ή τέλος πάντων ότι οι πολυποίκιλοι καραδοκούντες «αντιμνημονιακοί» Ιζνογκούντ θα γίνουν χαλίφηδες στην θέση των «μνημονιακών» χαλίφηδων. Ωσάν η δυστυχία, η αυτοκτονία (ως πράξη σκόπιμου θανάτου-ανθρωποθυσίας), οι λιμοί και λοιμοί να αποτελούν αναπόδραστη εξαγνιστική θυσία, προσφορά στον Μολώχ και το Υπέρτατο Κακό, προσφορά που στο τέλος καταλήγει παίγνιο στα χέρια των ξεφτιλισμένων ‘σωτήρων’ (= να φύγουν «αυτοί» για να έρθουμε εμείς), με ‘πρωτοπόρα’ πιόνια τους «αντιμνημονιακούς» ψηφοφόρους.
[ «Δυνάστη, σ’ ευλογάμε, γιατί ετούτο
το μέγα κοσμοχάλασμα να ιδούμε
μας άξιωσες – …» ( απ’ το ποίημα «Δέηση στον Μολώχ» της Έφης Αιλιανού-Κυριλλοπούλου)]
5.3. Οι ελίτ του πλούτου (ολιγαρχίες) και οι λοιπές θεσμοθετημένες εξουσίες.
Εφ’ όσον τεθούν (αποκλειομένης της ΕτΔ) οι όροι θεσμοθέτησης νόμιμων διαδικασιών (των εκλογών και των «αντιπροσωπευτικών κοινοβουλίων» συμπεριλαμβανομένων) που εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους, οι ελίτ του πλούτου και των λοιπών εξουσιών καθίστανται νομιμοποιημένες και θέτουν υπό την σκέπη τους όλους τους μηχανισμούς καταστολής και ιδεολογικού διαποτισμού.
Σύμφωνα με τον Winters (2011a: 275-276) το κοινό στοιχείο όλων των ολιγαρχιών, το οποίο τις ενδυναμώνει, τις ορίζει και τις εκθέτει σε μια σειρά απειλών είναι ο πλούτος. Στην πορεία της ιστορίας αυτό που ποικίλει είναι η φύση αυτών των απειλών και πώς οι ολιγαρχίες υπερασπίζονται τον πλούτο τους. Παρά τους αρχικούς φόβους, οι ολιγαρχίες δεν θίχτηκαν από την εφαρμογή της καθολικής ψηφοφορίας και την σχετική πρόοδο στις πρακτικές διακυβέρνησης (κοινοβούλια λ.χ. αντί δικτατοριών) και δεν αναγκάστηκαν να απεμπολήσουν ή να αναθεωρήσουν τις τρεις (3) βασικές προϋποθέσεις στις οποίες αυτές στηρίζουν την ύπαρξή τους και οι οποίες είναι:
5.3.1. Η διαστρωμάτωση του πλούτου είναι εγγενώς ανταγωνιστική
5.3.2. Ο καταναγκασμός αποτελεί την βάση όλων των δικαιωμάτων ιδιοκτησίας (όταν λίγοι κατέχουν υπερβολικό πλούτο και όλοι οι υπόλοιποι ζουν με πολύ λιγότερα).
5.3.3. Ο συγκεντρωμένος πλούτος έχει το μοναδικό χαρακτηριστικό της αυτοσυντηρούμενης πηγής εξουσίας. ( Όσο κανείς ανέρχεται στην κλίμακα του πλούτου τόσο πιο πολύ ο πλούτος ο ίδιος είναι ζωτικής σημασίας όργανο για την υπεράσπιση και συντήρησή του).
Οι ανωτέρω τρεις προϋποθέσεις διαμορφώνουν την πολιτική υπεράσπισης του πλούτου που κατέχουν οι λίγοι. Αυτή η πολιτική αγκαλιάζει ασμένως τις εκλογές και τα αντιπροσωπευτικά κοινοβουλευτικά καθεστώτα.
5.4. Οι θεσμοθετήσαντες και θεσμοθετούντες τα «αντιπροσωπευτικά κοινοβούλια» και τις λοιπές , ‘φορτωμένες’ με διάφορα επίθετα, «δημοκρατίες».
Το αντιπροσωπευτικό σύστημα (α.σ.) δεν θεσμοθετήθηκε γιατί ήταν (ή είναι) αδύνατη η εφαρμογή της ΕτΔ. Θεσμοθετήθηκε ακριβώς για να αποφευχθεί η λειτουργία της ΕτΔ ως θεσμοθετημένη πολιτική αρχή και όχι επειδή η αντιπροσώπευση είναι «πρακτικότερη». Οι ιδεολογικές βάσεις των θεμελιωτών του α.σ. (17ος, 18ος αι.) δεν συνηγορούσαν για την καθιέρωση κάποιου δημοκρατικού πολιτικού συστήματος. Οι ίδιοι οι θεμελιωτές του («Άγγλοι αριστοκράτες, Αμερικανοί γαιοκτήμονες και Γάλλοι νομικοί») δεν θεωρούσαν το α.σ. ως δημοκρατικό ή ως κάποια μορφή δημοκρατίας… «The founding fathers,… stressed the «enormous difference» between representative government and rule by what was then the people. We are thus left with the paradox that, without having in any obvious way evolved, the relationship between representatives and those they represent is today perceived as democratic, whereas it was originally seen as undemocratic.» (Manin, 1997:1-3, 234 και 236) και «The American founders were deeply skeptical of direct popular rule. Representative democracy, they argued, was far superior because the buffer it created between the people and state policy allowed for reflection, reasoned debate among differing positions, and compromise between opposing interests. Direct democracy to them meant the potential of tyranny of the majority over the minority, or worse, mob rule, without any restraint on popular impulses or abuses of power. Today, democracy is generally understood as a system of freely elected representative institutions with constitutional limits.» (Democracy Web, χ.χ.).
Όσο για τις «λοιπές , ‘φορτωμένες’ με διάφορα επίθετα, «δημοκρατίες»…
5.5. Οι κινούντες τα ανδρείκελα και τις μαριονέτες.
[«…Come crawling faster
Obey your Master
………………………….
Master of puppets
I am pulling your strings
Twisting your mind
And smashing your dreams
Blinded by me
You can’t see a thing
Just call my name
’Cause I’ll hear you scream
………………………………………..
Master, Master
You promised only lies
…………………………………..
Now I rule you too…» (από το τραγούδι «Master of Puppets» των Metallica, http://a7.media.v4.skyrock.net/music/a7d/18f/a7d18f3b19ff122bd9e0e97711568a52.mp3)%5D.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
(cui bono?)
{«CH: We are seeing the conscious and deliberate creation by the corporate state of a permanent, insecure and terrified underclass within the wider society. They have had a lot of practice in refining these techniques in the sacrifice zones, such as West Virginia, we wrote about. The corporate state sees this permanent and desperate underclass as the most effective weapon to thwart rebellion and resistance as our economy is reconfigured to wipe out the middleclass and leave most of us at subsistence level. Huge pools of unemployed and underemployed effectively blunt labor organizing, since any job, no matter how menial, is zealously coveted. The beating down of workers, exacerbated by the refusal to extend unemployment benefits for hundreds of millions of Americans and the breaking of public sector unions, the last redoubt of union power, has transformed those in the working class from full members of society, able to participate in its debates, the economy and governance, into terrified people in fragmented pools preoccupied with the struggle of private existence.
The determining factor in global corporate production is now poverty. The poorer the worker and the poorer the nation, the greater the competitive advantage. With access to vast pools of desperate, impoverished workers eager for scraps, unions and working conditions no longer impede the quest for larger and larger profits. And when the corporations do not need these workers they are cast aside. Those who are economically broken usually cease to be concerned with civic virtues. They will, history has demonstrated, serve any system, no matter how evil, and do anything for a pitiful salary, a chance for job security and the protection of their families. There will, as the situation worsens, also be those who attempt to rebel. I certainly intend to join them. But the state can rely on ahuge number of people who, for work and meager benefits, will transform themselves into willing executioners.» (Hedges, 2012)}.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ
Α. Οι εκλογές του Τοτού.
Δασκάλα: Σήμερα, παιδιά, ο Τοτός θα μας διαβάσει την έκθεσή του…
Τοτός: Σήμερα είναι Κυριακή, ημέρα εκλογών! Τι ωραία μέρα η σημερινή! Ηλιόλουστη και με την ατμόσφαιρα να πάλλεται από τα κύματα ενθουσιασμού που εκπέμπουν οι ψηφοφόροι κι οι υποψήφιοι!
Σηκώθηκα από το κρεβάτι χαρούμενος, πλύθηκα και έφαγα το πρωινό μου
(πλύθηκα με οικολογικό σαπούνι και το πρωινό μου ήταν εξ ολοκλήρου από βιολογικά προϊόντα, μην τυχόν και υπερθερμάνω τον αγαπητό μας πλανήτη και βλάψω την υγεία μου, αλλά κυρίως για να μην μολύνω το περιβάλλον του εκλογικού κέντρου και της κάλπης. Οι καλοί ψηφοφόροι τα προσέχουμε αυτά).
Μετά φόρεσα τα καλά μου ρούχα και ξεκίνησα με χοροπηδηχτό περπάτημα και τραγουδώντας δημοκρατικά τραγούδια για το αγαπημένο εκλογικό μου κέντρο. Στους δρόμους πλήθος κόσμου με χαρούμενα πρόσωπα και με ανοιχτό μυαλό και ολάνοιχτα μάτια τραβούσε κι αυτό για διάφορα εκλογικά κέντρα. Πολλά τραγούδια δονούσαν την ατμόσφαιρα… Επαναστατικά, αριστερά, δεξιά, αριστεροδεξιά και δεξιοαριστερά, σοσιαλιστικά, φασιστικά και ό,τι άλλο τραγούδι βάλει ο νους του ανθρώπου! (αφού μερικοί τραγουδούσαν ρεμπέτικα…). Όλα όμως τα τραγούδια ήταν αγωνιστικά, αυτό να λέγεται….
Δασκάλα (διακόπτοντας τον Τοτό): Μια στιγμή, παιδί μου… (και απευθυνόμενη μετά στα παιδιά της τάξης): Δεν μου λέτε, παιδιά, καταλάβατε μέχρι στιγμής τι μας λέει ο Τοτός;
Όλα τα παιδιά (εν χορώ): Όοοχι, κυρία…
Δασκάλα: Ούτε εγώ κατάλαβα, παιδιά μου. Πράγμα που σημαίνει πως ούτε ο ίδιος ο Τοτός καταλαβαίνει τι λέει. Ιδιαιτέρως εκείνο το ανατριχιαστικό, τρελό και παλαβό «με ανοιχτό μυαλό και ολάνοιχτα μάτια», που φέρνει στον νου αγελάδες και χυμένα μυαλά στους δρόμους. Για δέσιμο μου φαίνεται πως είναι ο Τοτός… Αλλά για την ώρα θα τον τιμωρήσω μόνον με στέρηση διαλείμματος.
Βγείτε , αγαπητά μου παιδιά, διάλειμμα. Εσύ, Τοτέ, μέσα και στην γωνία…
Σημείωση: Η δασκάλα όλη την υπόλοιπη μέρα μουρμούριζε: «Ανοιχτό μυαλό, χυμένα μυαλά, εκλογικό κέντρο, αγελάδες, ανοιχτό μυαλό μυαλά, ψηφοφόροι αγελάδες, στους δρόμους…»
Β. «Νοσήματα πολιτείας»
Β1. «Δεύτερον δε των Λυκούργου πολιτευμάτων και νεανικώτατον ο της γης αναδασμός εστί. Δεινής γαρ ούσης ανωμαλίας και πολλών ακτημόνων και απόρων επιφερομένων τη πόλει, του δε πλούτου παντάπασιν εις ολίγους συνερρυηκότος, ύβριν και φθόνον και κακουργίαν και τρυφήν και τα τούτων έτι πρεσβύτερα και μέιζω νοσήματα πολιτείας, πλούτον και πενίαν, εξελαύνων, συνέπεισε την χώραν άπασαν εις μέσον θέντας εξ αρχής αναδάσασθαι και ζην μετ’ αλλήλων άπαντας ομαλείς και ισοκλήρους τοις βίοις γενομένους, το δε πρωτείον αρετή μετιόντας, ως άλλης ετέρω προς έτερον ουκ ούσης διαφοράς ουδέ ανισότητος, πλην όσην αισχρών ψόγος ορίζει και καλών έπαινος»
(Πλουτάρχου Βίοι Παράλληλοι, Λυκούργος 8, 1-4).
«Δευτέρα πολιτική πράξις του Λυκούργου και περισσότερον θαρραλέα ήτο η νέα διανομή της γης. Πραγματικώς επεκράτει φοβερά ανωμαλία και πολλοί ακτήμονες και άποροι συνεσωρεύοντο εις την πόλιν, ο δε πλούτος είχε συγκεντρωθή καθ’ ολοκληρίαν εις ολίγους. Θέλων λοιπόν ο Λυκούργος να εκδιώξη την αλαζονείαν και τον φθόνον και την μοχθηρίαν και την ακολασίαν και τα ακόμη παλαιότερα και μεγαλύτερα από αυτά νοσήματα κάθε πολιτείας , τον πλούτον και την πτωχείαν, κατέπεισε τους πολίτας να θέσουν εις το μέσον το ζήτημα όλης της χώρας και να την μοιράσουν εξ αρχής και να ζουν όλοι εξισωμένοι και εξωμοιωμένοι εις την περιουσίαν…(η υπογρ. δική μου, σ. σ.)» (μετάφραση Α. Λαζάρου).
Β2. «Crescit amor nummi, quantum ipsa pecunia crescit».*
Ολιγαρχία και οικονομικές ελίτ στην Ελλάδα δεν υφίστανται (!). Ο ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών) λ.χ. δεν υπάρχει. Είναι μάλλον φανταστική μυστική εταιρεία, αποκύημα τρελαμένων εγκεφάλων ομάδας ‘παρμένων’ συνωμοσιολόγων… Αλλά αν υπάρχει, τότε είναι κατακριτέος: Δεν βρήκαν έναν πιο απλό και ευκολότερο τρόπο οι επιχειρηματίες, οι εφοπλιστές και οι βιομήχανοι να μαζεύονται για καφέ, να συζητούν περί ειρήνης και αγάπης και να κουτσομπολεύουν τους γείτονες; Ήταν ανάγκη να ιδρύσουν κοτζάμ Σύνδεσμο;
Για να αποκτήσουν τα νομιμοποιημένα ή μη νομιμοποιημένα πλούτη τους οι πλούσιοι (μικροί και μεγάλοι και πάντως όχι απαραιτήτως για τον κάθε έναν όλα αθροιστικώς) κλέβουν (νομίμως η παρανόμως) από άλλους χρόνο, εργασία, πρώτες ύλες, παραγόμενα αγαθά και προϊόντα, συμμετέχουν (νομίμως ή παρανόμως) ως βασικοί συντελεστές σε ποικίλα δίκτυα αισχροκέρδειας και νοθείας προϊόντων και υπηρεσιών, κληρονομούν…, δηλητηριάζουν…, καταπατούν δικαιώματα και αξίες, δημιουργούν εκτελεστικές εξουσίες, κράτη και ιδιωτικούς στρατούς [«…oligarchs were focused on defending their claims to property. They did so by arming themselves or by ruling directly and jointly over armed forces they assembled and funded. Every great increase in wealth required oligarchs to spend additional resources on armaments, castles, militias and other means of defense.» (Winters, 2011b)] ‘επενδύουν’ και ‘παίζουν’ στα χρηματιστήρια, ‘σπάνε’ (και πάντως όχι «για την ψυχή της μάνας τους») δίκαιους ή άδικους οικονομικούς αποκλεισμούς… Ενέργειες όχι απαραιτήτως προς μίμησιν (παρ’ όλο που αρκετοί προσπάθησαν και προσπαθούν να τους μιμηθούν με οικτρά και αξιολύπητα αποτελέσματα, ήτοι προτίμησαν και προτιμούν την μάταιη ζωή απ’ τον μάταιο αγώνα…). Πλούτη με το μεροκάματο δεν αποκτώνται… – τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που ανταλλάσσονται, τα διάφορα είδη χρήματος και η εργασία λογίζονται (και αποθηκεύονται «ατομικώς» ή «κοινωνικώς») ως πλούτος όχι όταν (ή επειδή) υφίστανται και λειτουργούν καθαυτά, παρά μόνον όταν (ή επειδή) ‘διέρχονται’ μέσω της σωτηριολογίας, της απάτης, της εκμετάλλευσης, της καταπίεσης και της κυριαρχίας και όταν (ή επειδή) τα αντικείμενα της παραγωγής μετατρέπονται σε «πολίτες αυτού του κόσμου»(ίδετε και Scott, 2012).
Γ. Το Τοτέμ (ή η ΤΕΜ)
και «Εναλλακτικές μορφές επιχειρηματικότητας και τοπικής ανάπτυξης»
Γ1. Εγκαίνια Αγοράς με TEM (Τοπική Εναλλακτική Μονάδα) του Δικτύου Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης Μαγνησίας
Σάββατο 7/4/2012
Πρόγραμμα των εγκαινίων:
«10:00 Έναρξη Αγοράς! Ελάτε με προϊόντα και υπηρεσίες να ανταλλάξουμε με ΤΕΜ! Η φαντασία μας είναι το μόνο όριο! (προετοιμασία πάγκων από 9:00)
11:00-13:00 Παρουσίαση: Μαγειρική για παιδιά
11:00-14:00 Εργαστήριο: Κεραμικά
14:00-16:00 Φαγητό!
17:00-18:00 Παρουσίαση: Εισαγωγή στις εναλλακτικές θεραπείες
18:00-19:00 Εργαστήριο: Capoeira
19:00-20:00 Εργαστήριο: Μουσική και κίνηση για παιδιά και γονείς
20:00-21:00 Εργαστήριο: Ρεφλεξολογία για την οικογένεια
21:00-21:30 Εργαστήριο: Χοροκίνηση
21:30-22:00 Εργαστήριο Ρέικι
21:30-22:00 Εργαστήριο Yoga
21:30-22:00 Ζωντανή μουσική με φλάουτο
(η υπογράμμιση δική μου, σ.σ.)»
Γ2. Μερικές παρατηρήσεις:
1. Δεν εκτελέστηκε από κατάλληλη (ενν. βυζαντινή) χορωδία το «Τη Υπερμάχω Στρατηγώ τα νικητήρια …» και δεν ‘διδάχθηκε’ ο «Χορός του Ζαλόγγου».
2.Δεν έγινε η προβλεπόμενη εισήγηση με θέμα παρουσίαση: «Τα κβάντα στην εποχή της τρόικας, η συμπαντική ψυχή και η θεραπεία του καρκίνου»
3. Δεν κοσμικοενεργο – ποιήθηκαν τα εργαστήρια: «Μαγειρική για όλους – εξαιρούνται τα “παιδιά”» και «Ρεφλεξολογία για όλους – εξαιρείται η “οικογένεια”».
4. Το capoeira μετέτρεψε την ΕΜ σε Τ ή η ΤΕΜ μετέτρεψε το capoeira σε τοπικό; (Η ‘καλή’ παγκοσμιοποίηση, ο ‘πολυπολιτισμός’ των γκέτο και τα κομπογιαννίτικα ματζούνια είναι για πούλημα;)
5. Αν η ΤΕΜ λεγόταν ευρώ δεν θα ξεχωρίζαμε. Με την ΤΕΜ (σύμβολο σωτηρίας και απελευθέρωσης) και ξεχωρίζουμε και Δημόσιες Σχέσεις (PR) υψηλών απαιτήσεων κάνουμε («You never know when a PR agency is being effective; you’ll just find your views slowly shifting»).
6. Πουλάμε και αγοράζουμε, αλλά όχι και να γυρίσουμε σε προγενέστερα του «ανταλλακτικού» συστήματα. Όλα κι όλα… να μένει και κανένα κανονικό ευρώ για ώρα ανάγκης! (Καλές είναι και οι υπάρχουσες υποδομές, ως υπολείμματα κι αυτές των παλιών εποχών της «ανταλλαγής» ).
7. «Μαγειρική για παιδιά», «…κίνηση για παιδιά…», «…για την οικογένεια». Μάλιστα… Η σωτηριολογική προπαγάνδα του προέδρου του θρησκευτικού κινήματος «Kids ‘R’ Us» Mike Searls έπιασε τόπο: «If you own this child at an early age … you can own this child for years to come» (Jacobson & Mazur, 1995, όπως παρατίθεται στο Beder, 1998:163).
8). Η θεά Σιτάλα δεν θεράπευσε όσους είχαν ή έχουν ανεμοβλογιά.
9). Εκτός από τον Λάζαρο, η «Εισαγωγή στις εναλλακτικές θεραπείες» δεν ανάστησε κανέναν άλλον άνθρωπο (ή ζώο…)
10). Η ΤΕΜ είναι χρήμα…
11). Δεν τονίστηκε (σε ειδική «παρουσίαση») ο πραγματικός ρόλος των «Δικτύων Ανταλλαγών και Αλληλεγγύης», αυτός της λειτουργίας των ως γραφείων ευρέσεως εργασίας και/ή πελατών. Ο ρόλος αυτός δεν είναι ούτε καινούργιος ούτε επαναστατικός και δεν έρχεται σε αντίθεση με τους κανόνες της κοινωνικής ηθικής. Η αναζήτηση δουλειάς και πελατών (επί πληρωμή ή με ανταλλαγή) στα πλαίσια του καπιταλισμού – «συγκρατημένου» ή «αχαλίνωτου» – είναι νόμιμη, νομιμοποιημένη και ηθική. Σε περιόδους «κρίσης» η ανεργία (ως απορρυθμιστικός του προσωπικού και οικογενειακού προγραμματισμού παράγοντας) αποτελεί στόχο των φιλανθρώπων και των σωτηριολόγων, οι οποίοι – υπό την σκέπη της οικτίρμονος συγκατάβασης των θρησκόληπτων σεσωσμένων – βρίσκουν ευκαιρία (και τι ευκαιρία!) να δικαιώσουν την αλαζονεία τους.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Andersen, K. (2011). The Protester, Time, 178/25, 38-79.
Beato, G. (2012). Big Brother Is Now Your Diet Coach. Ανάκτηση 1 Φεβ 2013 από
http://reason.com/archives/2012/01/26/big-brother-is-now-your-diet-coach
Beder, Sh. (1998). Global Spin. The corporate Assault on Environmentalism. Vermont: Chelsea Green Publishing Company.
Beder, Sh. (2000). Selling the Work Ethic. Australian Rationalist, 55, 8-13.
(Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://www.rationalist.com.au/archive/55/p8-13.pdf )
Bookchin, M. (1985). Radicalizing Democracy. http://dwardmac.pitzer.edu/Anarchist_Archives/bookchin/raddemocracy.html
Clemmer, J. (2003). The Leader’s Digest: Timeless Principles for Team and Organization Success. Canada: TCG Press.
Γλύκατζη-Αρβελέρ, Ε. (2009). Γιατί το Βυζάντιο (10η έκδοση). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Dalton, R. Z., Burklin, W. & Drummond, A. (2001). Public Opinion and Direct Democracy. Journal of Democracy, 12/4, 141-153.
Democracy Web: Comparative Studies in Freedom. (χ.χ.) Constitutional Limits on Government: Essential Principles. Ανάκτηση 18 Νοεμβρίου 2012 από http://www.democracyweb.org/limits/principles.php
Ferrajoli, L. (1985). Αυταρχική δημοκρατία και κριτική της πολιτικής, μτφρ. Δημήτρης Δεληολάνης. Αθήνα: Στοχαστής.
Fraser, N. (2012). Equality, Identity and Social Justice. Logos, 11/2-3. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://logosjournal.com/2012/spring-summer_fraser/).
Glotz, G. (1989). Η ελληνική «πόλις», μτφρ. Αγνή Σακελλαρίου. Αθήνα: ΜΙΕΤ.
Hedges, Ch. (2012). Συνέντευξη στον Mark Karlin. Ανάκτηση 13 Σεπμβρίου 2012 από http://www.alternet.org/books/why-chris-hedges-believes-serious-revolt-only-option-people-have-left?page=0%2C1
Jones, A.H.M. (1958). Athenian Democracy. New York: Frederick A. Praeger Publ.
Καλογεροπούλου, Α. (1972). Η Αθήνα του Περικλέους – Η εξέλιξη της Συμμαχίας. Στο Ιστορία του ελληνικού έθνους. (Τόμ. Γ1, σ. 82-120). Αθήνα: Εκδοτική Αθηνών Α.Ε.
Καστοριάδης, Κ. (1986). Η αρχαία ελληνική δημοκρατία και η σημασία της για μας σήμερα. Αθήνα: Ύψιλον/βιβλία.
Καστοριάδης, Κ. (1995). Χώροι του ανθρώπου, μτφρ. Ζήσης Σαρίκας. Αθήνα: Ύψιλον/βιβλία.
Καστοριάδης, Κ. (2001). Είμαστε υπεύθυνοι για την ιστορία μας (5η έκδοση). Αθήνα: Πόλις. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://occupygr.com/library/Kornhlios_Kastoriadis-imaste.ipefthinoi.gia.tin.istoria.mas.pdf )
Κωσταράς, Γ. Φ. & Schuh, H. (1990). Στρατιωτική Ψυχολογία. Αθήνα.
Manin, B. (1997). The Principles of Representative Government. Cambridge: Cambridge University Press. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://onmirror.com/tj2vlz4mzuji/2012-03-18-#-15-0521458919_0521452589.pdf.html)
Markovits, D. (2005). Democratic Disobedience. TheYale Law Journal, 114/8, 1897-1952. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://www.yalelawjournal.org/pdf/114-8/Markovits.pdf).
Mill, J. (1820). Essay on Government. In The Encyclopedia Brittanica.
http://studymore.org.uk/xmilgov.htm
Milstein, C. (2010). Anarchism and its Aspirations. Oakland, CA – Washington, DC & Edinburg, UK: AK Press and the IAS.
Μπαμπινιώτης, Γ. (2002). Λεξικό της νέας ελληνικής γλώσσας …(2η έκδ.). Αθήνα: Κέντρο Λεξικολογίας Ε.Π.Ε.
Ράιχ, Β. [Reich, W.] (1974). Η μαζική ψυχολογία του φασισμού, μτφρ. Ηρώ Δ. Λάμπρου. Αθήνα: Μπουκουμάνης.
Scott, J. C. (2012). Two Cheers for Anarchism. (σελ. xiii). Princeton, N.J.: Princeton University Press.
Sharp, G. (2010). From Dictatorship to Democracy. A Conceptual Framework for Liberation (4th USA ed.). East Boston: The Albert Einstein Institution. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο: http://www.aeinstein.org/organizations/org/FDTD.pdf ).
Σιμόπουλος, Κ. (2003). Η διαφθορά της εξουσίας (4η έκδοση). Αθήνα: Στάχυ.
Stavrakakis, Yannis (1999). Lakan and the Political. New York: Routledge.
Taguieff, P-A. (2011). (Συνέντευξη στον Ανδρέα Πανταζόπουλο). Ανάκτηση 28 Φεβρουαρίου 2012 από http://spoudasterion.pblogs.gr/tags/akrodeksia-gr.html
Winters, J. A. (2011a). Oligarchy. New York: Cambridge University Press.
Winters, J. A. (2011b). Oligarchy and Democracy. The American Interest, VII/2. (Προσβάσιμο στο διαδίκτυο http://www.the-american-interest.com/article.cfm?piece=1048)
ΤΕΛΙΚΗ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Πριν αποσταλεί, το κείμενο εξετάστηκε επισταμένως από την Δάφνη και τον Θανάση. Την τελική έγκριση έδωσε ο Άρης. Ευχαριστώ θερμά και τους τρεις.
(Μεγαλώνει η αγάπη για το χρήμα όσο τα πλούτη μας αυξάνονται)
Reblogged this on Oxtapus *blueAction.